Cateva clarificari

Simt nevoia sa fac anumite precizari, care poate n-au fost intelese de catre toti cei care intra aici.

1. In primul rand, acesta este un blog. Un blog este ca un fel de jurnal al cuiva, pe care insa poate intra oricine are un calculator si este conectat la internet. Ca atare, pot sa scriu in el tot ce-mi trece prin cap ( in limitele decentei si ale bunului simt, desigur) fara sa trebuiasca sa dau cuiva socoteala pentru asta. Cui nu-i place ce scriu sau ce fac, n-are decat sa ma ocoleasca.  Se intampla la fel ca in viata reala.

2. Nu dau retete. Crezusem ca s-a inteles asta, dar uite ca nu. Continui si acum, la mai bine de patru luni de la aparitia blogului, sa primesc cereri de dezvaluiri de retete, desi lista mea de bloguri abunda in retete, secrete, trucuri, filmulete pentru toata lumea, incepatori sau avansati in ale sapunariei. Unele cereri sunt de bun simt, gen , va rog, ati putea…, in schimb altele imi reproseaza agresiv ca nu le dau. Pai ce fac eu aici, imi bat joc de lume, ii momesc cu niste poze, apoi ii las cu buza umflata? Blogul acesta, repet, este un jurnal, nu un curs sau un manual.

3. Am introdus de curand moderare la comentarii. N-as fi crezut ca am sa fac asta ( pe gradina visata n-am avut niciodata asa ceva, doar la primul comentariu, cum e firesc), insa aici a fost foarte necesar. Nu va mai spun ce jigniri mi s-au adus pe motiv ca nu dau retete, am fost facuta ipocrita, pentru ca mai folosesc ocazional arome sintetice, ori coloranti facuti in laborator. Nu sunt ipocrita, nici mincinoasa, spun exact ce bag intr-un sapun, spre deosebire de multi altii. Si nici nu ma bat cu caramida in piept pentru produse naturale 100%. Intr-un articol, ati citit parerea mea despre acest 100%, e o utopie, zic eu.  Am primit de asemenea reprosuri ca raspund la comentarii si la intrebari in raspar. Chestiunea este ca raspunsul la intrebarile puse se gasesc in blogul meu, pentru cine are rabdare si interes sa citeasca…

4. Nu ma intereseaza schimb de link-uri, reclame, sponsorizari. Cele cateva bloguri din lista mea sunt alese de mine, nu mi le-a impus nimeni, pur si simplu mi-au placut mie. Nu sponsorizez alte bloguri, toate promotiile se fac pe blogul asta sau pe gradina visata, atat. Si nici nu fac reclama vreunui produs , ori vreunei firme, ca sa fie foarte clar.

5. Si un ultim lucru, foarte important : nu fac sapunuri pentru bani. Credeti-ma ca am din ce sa traiesc, chiar destul de bine, fara sa fie nevoie sa vand cand si cand cate un sapun pe Breslo. Pentru sapunuri  am o adevarata pasiune, aparuta imediat dupa turnarea primului sapun, stiu, nici eu nu mi-o inteleg, dar asta este. Daca trec cateva zile fara sa fac un sapun, parca intru in sevraj si  cred ca mai degraba m-as lasa de fumat, decat sa ma las de sapunarit. Asa ca ironiile gen: nu-ti fac concurenta, eu nu vand, fac sapun   doar pentru mine, etc. ma lasa rece. Merg in alta parte, poate, dar aici nu.

Probabil  am fost cam dura, insa credeti-ma ca am avut destula rabdare pana acum. Ei bine, nu mai am, mi-a ajuns! Articolul asta am sa-l pun sus, la About, sa-l citeasca toata lumea.

Numai bine tuturor!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Cateva clarificari

  1. Mihaela C.P. zice:

    Si eu care credeam ca ai postat sapunul cu bere :)…
    Sunt bune precizarile, dar asa este cand lucrezi cu publicul, intalnesti comportamente diverse. Nu trebuie sa te superi pentru asta, ci sa le accepti. Pana la urma si blogul traieste prin intermediul celor care il citesc.

    • Alexandra zice:

      Mihaela, blogul asta este deseori confundat cu un ghiseu de relatii cu publicul, ori eu am spus din start ce este si de ce l-am creat. El va trai atata timp cat voi scrie in el, nicidecum cat ma va citi cineva…
      Deci..wrong answer! :D))

  2. cicris zice:

    Te inteleg. M-am lovit si eu de problema asta dar nu inca pe blog ci doar in viata de zi cu z i 🙂 . Sa sti ca-mi face placere sa-ti citesc blogul, sa vad ce sapun ai mai facut, ce idei mai ai. Ma relaxeaza; uneori ma amuza, alteori sunt nedumerita si mai caut raspunsuri si-n alta parte.
    Oricum esti printre preferatele mele 🙂 !!!

  3. mariana zice:

    Intru zilnic pe bloghul tau cu drag.Cum ti-am zis ,incerc sa-mi fac si eu sapunuri pentru mine si cei dragi din pasiune si te cred ca nu faci sapunurile pentru bani.Cei rautacios nu inteleg ca unii oameni muncesc din placere.Si mai ales ca atunci cand faci ul lucru cu placere fara sa te gandesti la imediata recompensa materiala,atunci lucrurile sunt facute de calitate si ai succes.
    Majoritatea celor ce reusesc in viata o fac pentru ca ceea ce fac ,fac cu pasiune.Si am spus totul.
    Sa faci publice retetele e chiar o prostie.Pe net sunt cu sutele,fiecare sapunar a ajuns la un moment dat la reteta care ii place si o face pe aceea.Facutul sapunului implica multa imaginatie.
    Altfel faci un sapun Castille, a carui reteta o gasesti pe o suta de situri si gata.Mergi inainte pe drumul tau si implineste-ti visul.

  4. mariana zice:

    Scuze pentru greselile mele,m-am grabit…

  5. elenushka zice:

    Asa mai omule, asa ! Varsa nadufu si spune tot.
    Pai e normal sa te tot bata la cap unii ?
    Pai e normal sa iti vorbeasca urat ?
    Pai e normal sa intre in batatura ta si sa faca ce au ei chef ?
    Pai zau ! Bine ca ai spus clar si scurt pe doi, poate inteleg unii cum sta treaba pe blogul asta.
    Si la urma urmei, e al tau, de ce sa suporti tu mizeriile altora.
    Corect ? Mie asa mi se pare !
    Hai, zambetu pe buze si mai baga de un sapun, ca sa-i oftici pe toti, sa vada ei ce minunatii stii tu face.
    Toate bune !

    • Alexandra zice:

      Ce faci Elenushka, n-am mai avut vesti de la tine de ceva vreme?
      Acum sunt ok, mi-am mai revenit, dar cand am scris aricolul tocmai primisem inca un comentariu nashpa. Vad ca au incetat de cand am publicat ce e mai sus, dar mai mult ca sigur „admiratorii” mei vor reveni. Asta e, va trebui sa incetez sa ma mai enervez. ori daca nu vor inceta, sa bag optiunea „fara comentarii” si gata! Desi mie mi-e drag sa stau la taclale cu voi, prietenii mei dezinteresati! 🙂

      • elenushka zice:

        Sunt bine. Am fost plecata in concediu si am si o veste minunata… voi fi si eu mamica !
        S-a intamplat minunea, de Sf Marie am aflat ca sunt insarcinata si de atunci plutim si eu si Florin. Speram sa fie totul bine si sa avem un copil sanatos.
        Asa ca la mine, toate bune !

      • Alexandra zice:

        Elenaaaaaaa, e cea mai buna veste pe care am auzit-o in ultimul timp!!! Felicitari si tie si lui Florin, Bravo, bravo, e cel mai bun lucru care ti se poate intampla intr-o viata! Doamne, ce m-am emotionat!!!

    • otilia zice:

      Elena, subscriu! 🙂

  6. Sapun cu bere ? a exista asa ceva ? vreeeeeeeeeeeau :))

    Foarte frumoase sapunurile si atent lucrate facute cu mult suflet.

    • Alexandra zice:

      Hai sa traiesti, Marius si bine ai venit!
      Sa inteleg ca iti place berea, chiar si in sapun? :D)))
      Da, sunt sapunuri facute cu foarte mult suflet, as putea spune ca mi-am gasit pasiunea vietii, acu, spre batranete, hehe! Multumesc frumos de aprecieri! 🙂

  7. simf zice:

    e blogul tau si-i firesc sa-i primesti la tine in vizita doar pe cei care respecta regulile casei. utila moderarea, mi-as fi dorit sa nu ajungi in punctul asta, dar vezi si partea buna: asa iti selectezi cititorii astfel incat sa se simta ei bine in vizita la tine, fara sa fie deranjati de musafiri ce stramba din nas, carora totul le pute.
    am probat apa de trandafiri. e o surpriza TOTALA pentru mine, de la mirosul delicat care e incantator (asta o spun eu, cea care credea ca tot ce inseamna miros de trandafiri are un ceva comun cu parfumul bulgaresc!), la senzatia care ramane dupa demachiere (vorba fie-mii, piele fina „ca un popou de bebe”). si ma gandesc la doamnele din alte vremi care se imbaiau in apa de trandafiri… le urasc:)

  8. luthelo zice:

    Buna si Hristos a Inviat! Am o marre rugaminte: imi poti da un link catre articolul despre utopia unui sapun cu adevarat 100% natural? Multumesc

Lasă un răspuns

