Sapunul Mihaelei-cu ulei esential de tamaie

Mihaela imi este colega de birou. Este o fata tare draguta si foarte credincioasa…dar foarte credincioasa!🙂

Zilele trecute discutam cu ea pe Facebook despre sapunul meu cu cafea, pe care si l-a luat mai demult si care e din vechea  generatie ( un fel de Pentium 2 la PC-uri😀 ) si i-a venit brusc ideea unui sapun cu tamaie. Eu n-am stat mult pe ganduri ai am inceput sa caut: tamaie, ulei de tamaie, ulei esential de tamaie. Evrika! Exista! Si este chiar foarte bun, chiar si pentru piele, iar daca vreti sa aflati mai multe despre el, cititi aici.

Mihaela s-a aratat entuziasmata de idee , bucuroasa ca daca se va spala cu acel sapun cu ulei de tamaie, va tine departe spiritele rele. Acum as pune aici vreo trei zambareti, dar mi-e teama sa nu se supere Mihaela. Iaca, pun unul, na! :D))

Azi in pauza de masa am dat iama in primul plafar: ulei de esential de tamaie aveti? Avem! Cate? Trei! Dati-mi-le pe toate! S-a uitat la mine lung vanzatoarea, o fi zis ca fac ceva descantece, dar cui i-a pasat. Dupa care m-am dus si la biserica, cred ca Sfantul Anton, la Unirii, am aprins cateva lumanari si am intrebat daca au tamaie granule, ca trebuia sa-l si ornez cumva, nu? N-aveau, asa ca am ramas la botanice, adica la busuioc, suficient in gradina. Initial am vrut sa pun busuiioc verde, dar cum am avut o experienta trista cu frunzele de menta, pana la urma am pus busuioc uscat, la fel de aromat ca si cel verde.

Acum daca ma gandesc, as fi putut ca in loc de apa distilata sa fi pus aghiazma, ca aveau, un butoi plin, dar a mers  si asa.

Continut, pentru aducere aminte: ulei de masline, de cocos, de palmier, de ricin ( Mihaela are ten normal, normal), miere, cacao, flori de busuioc. Un sapun de post, carevasazica!🙂

 

 

 

Si asa arata in forma:

Miroase foarte frumos, a tamaie.

Maine, daca am timp, il tai felii si-l postez.

O seara buna si sa fiti cuminti!🙂

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Ingrediente, Plante in sapunuri, Sapunuri, Uleiuri esentiale și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

24 de răspunsuri la Sapunul Mihaelei-cu ulei esential de tamaie

  1. Radeti voi radeti dar deunazi Alexandra bodoganea pe holuri la plecare ca de ce ma imbrac in negru ca atrag spirite rele… :-))) si a doua zi am venit mai deschisa la culoare sa nu le mai atrag … acum cu sapunul acesta unicat nici sa nu-l utilizez doar sa ma uit la el si sa-l miros ca alung tot raul!
    Multumesc Alexandra pentru osteneala ta cu drag!

    • Alexandra spune:

      Mihaela, nici nu stii cu cat drag l-am facut!
      Miroase atat de fain uleiul asta de tamaie ( chiar daca zici ca abia a trecut popa prin bucataria mea🙂 ) incat am sa-l folosesc si eu in sapunurile mele, ca adaos la alte arome, insa. Va trebui insa sa lasi sa treaca patru saptamani pana sa-l poti folosi si am sa te rog sa-mi dai un feedback de expert atunci.
      Concediu placut in continuare!

    • Alexandra spune:

      Ziceam ca atragi energii negative, ca spiritele rele sunt omniprezente,din pacate…

  2. Abia astept sa-l am in utilizare!

  3. Mihaela C.P. spune:

    Arata delicios. Dar sincer, mie imi placea mai mult cu mai putin busuioc, asa cum l-ai postat in prima fotografie mare de sus in jos, in care se vede si sapunul. Si cred ca ai fi putu sa-l faci si cu agiazma si asa ar fi curatat si trupul si spiritul omului care il folosea.🙂

  4. Geta spune:

    Mergea si o infuzie de busuioc in loc de aghiasma sau apa distilata !
    Sa nu-ti mai fie „teama ca aghiasma nu e tocmai cu apa distilata” – aghiasma e o apa purificata, ea a ascultat rugaciunea preotului si si-a schimbat compozitia in apa vindecatoare, o cantitate neinsemnata de aghiasma luata din vasul principal, purifica un butoi de 60 Kg de apa. Daca nu ma crezi ce spun, poate ai timp sa vezi ce spun multi oameni de stiinta chimisti. http://www.youtube.com/watch?v=cmp6MgrPb24 Documentarul are 8 parti, merita din plin vazut tot.

    • Alexandra spune:

      Haide ma cu preotul, ca busuiocul e doar un foarte bun dezinfectant, antiseptic, conservant. Eu il pun in apa gainilor si ramane proaspata mai mult timp. Popa nu poate sa scoata calcarul si metalele grele din ea, oricat ar sfinti-o!! :D)))

      • Geta spune:

        Nu-i vorba neaparat de popa. Si noi singuri putem schimba compozitia apei.
        Ai vazut documentarul ? poate dupa ce-l vezi ramii pe ginduri

  5. mariana spune:

    M-ai innebunit.Vreau si eu ulei de tamaie,maine ma duc la plafar sa iau.Apropos,am gasit problema sapunurilor mele. uleiul de floarea soarelui! Am facut sapun din ulei de masline si ulei de palmier(cocos inca nu am…) si s-a „intarit”!
    Asa ca aviz incepatorilor: nu va zgarciti la ingrediente.Asta am invatat de la Alexandra si dreptate are!Nu mai fac alt sapun pana nu voi avea si ulei de cocos.
    Pana atunci le folosesc pe ale tale :)).🙂

  6. Elena spune:

    Imi cer scuze ca intervin, dar cu lucrurile sfinte nu-i de joaca! Ca ai pus ulei esential de tamaie si busuioc nu are nimic. Busuiocul este, pana la urma un ingredient aromat si pentru mancaruri. Dar sa folosesti aghiazma in loc de apa sau tamaie pentru decor, ar fi pacat mare. Ma bucur ca nu ai facut asa🙂

    Stiu ca probabil e doar o gluma faptul ca Mihaela vrea sa alunge spiritele rele cu acest sapun🙂 Diavolii nu renunta asa usor, si armele noastre sunt rugaciunea, spovedania, impartasania si sfintele slujbe, nu sapunurile cu busuioc si tamaie.

    Imi cer iertare, nu am vrut sa supar pe nimeni cu comentariul meu.

  7. CrisD spune:

    Eu n-am folosit niciodata miere in sapun (e adevarat ca nici n-am facut de prea multe ori, ca ala fabricat acum ceva vreme imi ajunge tot anul), asa ca spune-mi, te rog: mierea se pune la sfarsit, dupa ce amesteci toate uleiurile? Multumesc.

    • Alexandra spune:

      Cris, ia gandeste-te putin, cand crezi tu ca s-ar pune mierea?🙂

      • CrisD spune:

        Mda, raspuns in raspar ca de fiecare data. Eu nu vand sapunuri, fac foarte rar pentru familia si prietenii mei, deci sunt doar curioasa, nu-ti fac concurenta.
        Cat despre miere, te-am intrebat pentru ca – la prajituri cel putin – unii simt nevoia sa o lichefieze inainte sa o amestece cu restul ingredientelor. Stiu insa ca mierea incalzita la mai mult de 40 de grade e „cam” toxica, cel putin din punct de vedere alimentar. Ma gandeam ca stii tu mai multe despre asta, dar lasa. Nu-ti mai bate capul sa raspunzi cititorilor tai.

      • Alexandra spune:

        Nu e raspuns in raspar, dar am si eu un defect profesional, imi place sa vad ca oamenii mai si gandesc putin, nu iau totul de-a gata.
        Nu e mare lucru, daca judeci un pic:mierea trebuie sa-si pastreze cat mai mult proprietatile, da? O pui cat mai tarziu, dar inainte de a se intari de tot budinca, ca altfel nu mai poti s-o amesteci. Ce era asa mare smecherie??
        Si Cris, nu-mi place deloc tonul meu, aici la mine acasa…

  8. melsjewelry spune:

    Despe busuioc , numai cuvinte de lauda am la adresa lui. Acum vre-o doi ani, vara, m-am confruntat cu o acnee de mai toata frumusetea, pe fata. Si dupa vre-o doua luni de incercat tot felul de cosmetice antiacnee , nu chiar ieftine si fara efect , ba din contra, mi se parea ca arat mai groaznic pe zi ce trece, bunica mea mi-a sugerat sa fac infuzie de busuioc si sa ma spal cu ea de 3 – 4 ori pe zi. Mi-a zis sa nu mai folosesc sapun, m-am gandit eu sa nu mai folosesc nici un cosmetic si in aproximativ doua saptamani am avut fata curata. Nici nu am mai avut vre-o problema de genul de atunci.🙂

    Ce mi se pare amuzant :

    Quote : „Mihaela imi este colega de birou. [… ] Zilele trecute discutam cu ea pe Facebook ” :)))

  9. simf spune:

    Mihaela, abia astept impresii. mare ispita pentru mien sapunul asta.

  10. simf spune:

    Alexandra, unde iti tii tu sapunurile? cat de innebunitor miroase casa ta?

  11. Alexandra spune:

    Mie nu mi se pare, dar probabil ca m-am obisnuit eu cu mirosul.Insa cei care vin din afara si dau cu nasul de ele, in prima faza raman uimiti de aspect si ma intreaba de cateva ori la rand: astea chiar sunt sapunuri? :D)))

  12. Anca spune:

    Mi-am primit si eu sapunul cu tamaie, miroase super frumos, a busuioc si tamaie, din plin!! Trebuie sa il mai tin la uscat, dar abia astept sa il folosesc!! Pupici!

  13. Anca spune:

    Mai scriu o data aici, ca imi place taaare mult, trebuie sa il mai refaci intr-o buna zi :*

Lasă un răspuns

