Laptele de capra in sapun

Am vazut in ultimul timp, mai peste tot, sapunuri cu lapte de capra si evident, mi-am adus aminte ca laptele de capra este cel mai apropiat de laptele uman. In treacat fie spus, am vazut si sapunuri cu lapte matern, desi cred ca aici lucrurile au mers un pic cam prea departe. Laptele de capra este cel mai bun inlocuitor al laptelui matern, mai bun chiar decat laptele de vaca, asa cum se credea pana acum ceva vreme in urma.

Sa vedem cateva proprietati  ale laptelui de capra, proprietati care in fac atat de ravnit intr-un sapun de toaleta.

1. Nivelul PH-ulei laptelui de capra este foarte apropiat de cel al  pielii, lucru deloc de neglijat. Astfel va disparea efectul de uscaciune al pielii pe care il dau sapunurile din comert.

2.Contine cantitati foarte mari de proteine, grasimi, vitamina C,  vitamina D, vitamina B si vitamina A. Proteinele si grasimile naturale vor oxigena pielea si o vor hrani din belsug. Vitaminele continute in lapte inseamna de asemenea, ca acesta are proprietati antiinflamatorii, reducand roseata provocata de acnee;

3.Eczema-o  problema a pielii ce poate fi estompata cu sapunul cu lapte de capra , deoarece acesta contine nutrienti naturali, ce hidrateaza pielea, o emoliaza si reduce mancarimile pielii. Pe langa aceste proprietati, laptele de capra este folosit pe scara larga pentru albirea pielii.

Pe langa toate astea, toti producatorii de sapun cu lapte de capra il recomanda cu prioritate, datorita cremozitatii, emolientei , hidratarii si hranirii imbelsugate pe care o ofera pielii.

Evident ca si pe mine m-a interesat problema, ca vajnic ” producator” de sapun ce ma aflu ( si pe aceasta cale va anunt oficial ca pana in toamna chiar voi fi producator cu acte in regula!😉 ), asa ca am trecut la studiu. Of, toata viata mea am sa invat, asta-i soarta mea!🙂 Dar n-are a face, de data asta invat cu drag. Asa ca m-am pus cu burta pe…laptop si cred ca acum as avea curaj sa ma apuc sa fac un sapun cu lapte de capra. Da, in mod sigur. Mai mult decat atat, am si gasit in magazin lapte de capra, bio, cu 3.2% grasime, adica numa bun pentru un sapun meserias! Mai trebuie doar sa ma hotarasc ce forma, culoare si aroma ii dau si aici e cel mai greu, ca am atatea idei, de nu mai stiu ce sa fac cu ele. Le-as vinde, dar cine mi le cumpara? :D)))

Dragii mei, vremea s-a facut buna, soarele ne  zambeste iar  , asa ca am sa dau si eu o fuguta la mare, nu mult, pana pe 11. Pana atunci sa fiti cuminti si ca sa nu ma uitati de tot, va las cu niste” trandafiri galbeni”, proaspeti-proaspeti!🙂


P.S. Aseara pe la 11, cine credeti ca facea un sapun cu lapte de capra? Moa!😀 Dar vi-l arat cand ma intorc.

Strasnice imbratisari!

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Ingrediente. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Laptele de capra in sapun

  1. DANI spune:

    Am acum un sapun cu lapte de oaie si ulei de trandafir si imi place mult. Chiar ma gindeam, cind treci la categoria ” laptoasa „. Abia astept, sa vad, ce a iesit !

  2. otilia spune:

    Draga Alexandra, asteptam cu mare emotie treaba cu „actele in regula”, sunt atat de bucuroasa de parca as fi eu in locul tau!!! Iti doresc din inima mult succes si sa ai vreme frumoasa in vacanta… si te asteptam cu nerabdare, stii doar!🙂

Lasă un răspuns

