Sapunuri de weekend

Cel din dreapta contine ulei de masline, cocos, palmier, ricin, unt de cacao, ceara de albine, miere bio, iar celalalt, aceleasi uleiuri, fara unt de cacao, argila albastra, colorant alimentar albastru, argila alba, ulei aromat.

Daca primul sapun este unul natural 100%, la cel de-al doilea am vrut sa-mi exersez ceva mai mult imaginatia. Binenteles ca am plecat de undeva si am ajuns altundeva. Luasem uleiul aromat care se numeste Oxigen si miroase a aer curat si a apa de izvor, cu gandul la argila albastra de Raciu, proaspat achizitionata si ea. Ma gandeam la un sapun bleu-ciel cu o aroma diafana, desi nenaturala. Pregatisem eu uleiurile, care erau deja la incalzit, soda se racea in liniste si zic hai sa pregatesc argila. Ea asa nu prea arata albastra, pulbere , dar m-am gandit ca dizolvata in putina apa, cum se si face de fapt, se va mai colora. S-a colorat in kaki! Adica ar fi iesit un sapun tocmai bun pentru glorioasa armata romana! Asa ca in disperare de cauza am turnat un pic de colorant alimentar, pentru albastrire. S-a colorat , ce-i drept intr-un soi de albastru, insa la numai o ora dupa ce am turnat sapunul in forma, acesta a capatat culoarea pe care o vedeti. Lasa ca si compozitia s-a subtiat prea mult si a ramas deasupra.   Nebunie curata! Dar mi-am mai exersat un pic tehnica de swirl. 😀

Celalat insa, domnul sapun cu ceara si miere, dupa care tanjesc de cava vreme ( celalalt a fost doar cu ceara) , a iesit impecabil, forma si continut Lauda-ma gura, ca sa-ti dau prajitura! Cu visine! :D))

La mine ploua mocaneste…

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Ingrediente, Sapunuri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Sapunuri de weekend

  1. Mihaelacp zice:

    Sapunul cu miere si ceara este excelent . La celalat inteleg ca este doar o incercare catre altceva . Oare colorantii alimentari sunt buni la sapunuri?

  2. Alexandra zice:

    Daca inghiti coloranti alimentari, nu vad de ce nu i-ai pune si pe piele. Daca insa vrei un sapun 100% natural, mai bine evita-i, ca n-ai de unde sa stii cat sunt de naturali, chiar daca pe eticheta scrie ” natural 100%”.

  3. otilia zice:

    Arata foarte bine amandoua, si de acord cu tine, Alexandra, referitor la colorantii alimentari. Ca sa nu mai zic ca ori mananci coloranti alimentari, ori te dai cu ruj, tot acolo e, ajung la tine in stomac, si ce bne ar fi ca rujurile de pe piata sa fie facute macar cu coloranti alimentari! 🙂

Lasă un răspuns

