„Depozitul” de sapunuri

Pentru ca ma impiedicam la propriu de sapunuri peste tot prin casa, le-am amenajat un spatiu jos, in sufragerie, unde e  ceva mai racoare decat in restul casei si unde se si aeriseste mai des, usa la terasa fiind deschisa mai mereu, chiar si noaptea. Am dezafectat un corp de biblioteca, inghesuind cartile prin alte cotloane, pe unde s-a mai putut si astfel am reusit sa amenajez cat de cat un spatiu unde sa stea numai ele, sapunurile mele .

Inutil sa va mai spun ca fac ce fac si mai dau o raita pe la ele, le mai pipai, le mai miros ori le aranjez. Ma gandeam la un moment dat sa le aranjez dupa arome: trandafiri, lavanda, menta, citrice, sucuri, miere, ceara si polen , uleiuri aromate, asa cum asezi cartile dupa autori, dar am renuntat. Poate alta data.

In afara de ce se vede in poze, mai am cateva zeci pe sus, la uscat si inca vreo cateva cutii cu rebuturi pe care nu ma indur sa le arunc. Poate le folosesc la rufe, ca insecticid pentru plante sau poate fac un sampon din cele mai bune. Dar pentru asta imi trebuie timp, iar timpul este ceva ce am din ce in ce mai putin.

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Sapunuri și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la „Depozitul” de sapunuri

  1. mihaelacp spune:

    Eu cred ca as sta cu orele in fata lor si m-as uita la ele ca la filme . Ca frumoase mai sunt ! Eu inca nu am strans (de la tine ) atat de multe sapunuri, dar le-am lasat in pungute asa cum mi le-ai trimis tu; sa nu intre in contact cu aerul sau cu lumina, decat atunci cand le voi da eu drumul sa-si manifeste calitatile si nu sa abuzeze de ele vreo molie, musca, țânțar sau cine stie ce alti acarieni nepoftiti🙂 .

    • Alexandra spune:

      :D)))
      Pana la urma te-ai plictisi!
      Eu sunt un om care se pliciseste destul de repede de ceva, sunt mereu in cautare, n-am stare deloc si de-asta fac mereu si mereu alte modele, desi retetele se cam repeta, ai vazut. Dar m-am plictisi groaznic sa fac mereu acelasi sapun, cu aceeasi forma, aroma, culoare.
      Departe de mine gandul ca as fi artist sau ceva de genul asta, insa de cand cu sapunurile astea incep sa inteleg febra artistilor, pasiunea pe care o pun in creatiile lor si dorinta de a face mereu ceva nou, mai bun si mai frumos!
      E bine ca le tii in pungute, ca sunt din hartie si pot respira. Doar cele neuscate complet sa le tii afara inca o saptamana-doua. Trandafirii adica.

  2. otilia spune:

    Vaiiii ce minunatie! Ce bine de cei care te viziteaza!!!🙂

  3. mihaelacp spune:

    Se vad multe feluri de sapunuri acolo, unele din ele neincercate inca de mine. Dar vreau sa laud un pic sapunul ”natura” (oare nu te-ai saturat vazandu-ma cat de mult il pomenesc?). Asta pentru ca e primul sapun pe care eu l-am folosit din cele facute de tine, dar poate nu e singurul bun .
    Vazusem (cred ca pe breslo) aprecierile tale despre un sapun care ar fi trebuit sa fie de folos in boli de piele , ba mai spuneai ca si o amica de-a ta l-a folosit si a confirmat ca sapunul respectiv i-a fost de folos. Si eu vara cand smulg buruieni si (cred) mai ales de la rupt frunze de rosii sau legat rosii, ma ating mult de tomate si dupa parerea mea din cauza asta an de an faceam pe degete eczeme. Am incercat si cu alifii recomandate de medic, dar in loc sa ma vindece, mai rau pateam. Ca urmare am mai incercat diverse metode naturiste gasite prin reviste (cu radacina de brusture) , si asa ma vindecam .
    Si anul asta incepusera sa apara semne de eczeme, si chiar ma gandeam sa caut iara radacini de brusture. Dar de cand am inceput sa folosesc zilnic la spalatul pe maini sapunul ”natura” , mancarimile de pe degete au disparut si eczema a dat inapoi. Si nici macar nu era sapunul recomandat pentru asa ceva .
    Mie sapunul asta mi-a fost de folos . Asa ca acum smulg buruieni sau rup frunze(copili) de rosii fara frica , pentru ca stiu ca daca ma spumuiesc bine cu sapunul de la tine, pielea ramane curata si nu se irita .

    • Alexandra spune:

      Mihaela, creste inima in mine cand aud ca sapunurile mele sunt de folos!
      Ei il dadeam ca sapun terapeutic pe cel cu suc de morcovi si catina, ori pe cel cu galbenele, dar pentru afectiuni usoare , cum e eczema ta de la frunzele de rosii, se pare ca e bun orice sapun, natural sa fie!
      Pe urma cred ca diferenta o fac ingredientele. Uleiurile, sa fie bune, nu resturi de pe fundul butoaielor, iar uleiurile esentiale sa fie esentiale, nu parfumuri !
      Eu astept sa-mi spui parerea despre cel cu catina si despre gradina aromata!
      Sa ai o seara faina!

      • otilia spune:

        Corect Alexandra, ingredientele! Adaug si eu ca asa spuma nu am vazut sa faca niciun alt sapun, coatele mele sunt in extaz, si pentru ca sunt norocoasa posesoare a unui ten fara probleme majore decat putina uscaciune, dau cu sarg si pe fata, si e minunat! Ca sa nu mai spun ce frumos miroase in dulap de la sapunurile puse la pastrare, iti vine sa dormi acolo :))
        Asta cred ca e diferenta dintre lucrul facut pentru comert si cel facut cu pasiune. Ultimul e viu.

      • Alexandra spune:

        Si coatele mele la fel! :D)))
        Am crezut ca mi se pare doar mie si prietenei mele Elena ca aveam coate fine-fine de cand ne spalam cu sapunurile astea, dar se pare ca e pe bune!🙂
        Cat ma bucur ca-ti plac sapunurile! Si cat as fi vrut sa va fi si cunoscut pe voi, fetele care imi apreciati ” creatiile”🙂 Sa stam la o cafea si sa povestim una-alta, sa ne mai uitam la sapunuri. Ma gandeam la un moment dat sa dau o petrecere, un spa-party, dar cum? Tu esti in Iasi, ( ca Georgiana si Constantin), Mihaela in Campina, Laura in Cluj, Simona in Pitesti, Marcela in Slatina, Diana in Targoviste , Anca in Alba si tot asa…
        Oricum, gandul ca sapunurile mele au ajuns la voi si ca va mangaie pielea si simturile inseamna pentru mine mult de tot!
        Si da, sunt facute cu pasiune!🙂

Lasă un răspuns

