De ce sapun natural?

Sau si mai precis, de ce sapun facut in casa?

In primul rand pentru ca e…natural. E ca si cum ai prefera un pui crescut in ograda, cu boabe de porumb si orz si ce-o mai fi, fata de cei de la Avicola nu stiu care, hraniti cu te miri ce si incarcerati de la eclozare pana la sacrificare intr-o cusca! Ori rosiile de la tine din gradina fata de cele hranite cu perfuzii in sere ultrasofisticate. Si asa mai departe.

In al doilea rand, puterea de curatare. Scopul primordial al unui sapun este acela de a curata mizeria. Pana sa folosesc un sapun natural nu aveam habar ca un sapun poate curata atat de bine. Eu am gradina si stiu ce inseamna sa fii murdar, sa ai pamant sub unghii si in amprente, iar curatarea seara de seara devenise un ritual destul de indelungat si nesatisfacator. Sapunul de casa are marea calitate, printre altele, sa curete in profunzime. Am observat asta si cand am spalat cu el mici obiecte de imbracaminte ( sosete albe, spre exemplu) si pe care le-a curatat impecabil si  rapid.

In al treilea rand, cu sapunul natural se pot  inlocui o gramada de alte produse, cum ar fi: sampon , balsam, lapte de corp, crema de maini, crema anticelulitica, tratamente pentru par.Nu exagerez, cum ati putea crede, asta este adevarul, cel putin in cazul meu. Sapunul pentru par este o minune si nu cred ca m-as mai putea spala cu altceva. Sotul meu avea matreata,iar  dupa trei spalari a scapat de ea. O prietena imi spunea ca sapunul meu i-a facut coatele frumoase cum erau odata, cand era copil. O alta mi-a spus ca ii inmoaie pielea de pe talpi atat de bine, incat si le curata singura, ba inca era necajita ca avea si ea o placere, sa mearga la pedichiura si acum i-am luat si placerea asta!🙂

In al patrulea rand:aromaterapie.Faptul ca sapunurile facute in casa contin uleiuri esentiale extrase din plante cu valoare terapeutica, fac din acestea adevarate tratamente naturiste cu efecte deloc de neglijat. Chiar si cei mai sceptici medici, adepti infocati ai medicinii alopate, incep sa recunoasca beneficiile tratamentelor naturiste, fie ca le place, fie ca nu. De aceea, punand pe piele uleiuri esentiale in momentul baii, nu facem decat sa ajutam corpul si spiritul sa indure mai usor greutatile vietii.😀 Unele sapunuri sunt terapeutice de-a binelea, cum ar fi cele cu ulei de catina, ori ulei de galbenele, recunoscute ca extrem de benefice pentru pielea cu probleme.

In al cincilea rand: sunt din  grasimi vegetale, nu animale. Sa nu-mi spuneti ca nu v-ati gandit niciodata ca sapunul cu care tocmai v-ati spalat nu e facut din grasimea unui animal, ca nu va cred. Daca sunteti un iubitor de animale, atunci faptul ca sapunul dumneavoastra este facut din plante, in locul grasimii de vaca ,  oaie sau chiar caine inseamna ceva.

In al saselea rand: e facut manual. Nu stiu daca pentru toata lumea ar avea importanta asta, dar mie imi da un plus de siguranta si de incredere sa stiu ca un produs pe care il folosesc este facut de mana cuiva, cu grija si atentie, in locul unei masini programate sa faca asta, fara suflet si fara ratiune. Mi-e mult mai draga o rochie facuta la croitoreasa, pe masura mea, pentru mine special, decat una de serie cumparata de la un magazin. Ori cozonacul facut de soacra-mea, fata de orice alt cozonac din comert.😀 ( asta e special pentru tine, mama soacra!😀 )

In al saptelea rand , sapunurile naturale pot fi facute dupa o mare varietate de retete, dupa preferintele si nevoile pielii fiecaruia, ceea ce niciun producator de sapun, oricat de smecher, n-o poate face. Se pot adauga tot felul de ingrediente, de la frunze, flori, argile, uleiuri esentiale, uleiuri terapeutice, produse apicole, lapte, oua, carbune, vitamine, cacao, cafea, scortisoara, sucuri si pulpa din legume si fructe, seminte de tot felul  si cam tot ce se foloseste in cosmetica pentru piele, puteti pune intr-un banal sapun. Sa nu mai vorbim de aspect si aici cred ca sunt in asentimentul dumneavoastra , ca e mult mai placut sa te speli cu un sapun frumos, decat cu unul , sa nu zic urat, dar banal…Sapunurile facute de mana omului au in ele imprimata personalitatea celui care l-a facut, precum o mica opera de arta.

Nu-mi mai vine acum nimic in cap in sprijinul sapunurilor naturale handmade, dar cred ca si atat este destul. Nu trebuie sa va conving eu, ori sa ma credeti pe cuvant si nici nu trebuie sa incercati musai sapunurile mele. In Romania sunt cativa producatori de sapunuri  de cea mai buna calitate pe care le puteti gasi  in magazine naturiste, plafare, farmacii, ori pe internet, in magazine oline.  Incercati unul, o data si veti vedea ca am avut dreptate.

Va doresc toate cele bune!

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la De ce sapun natural?

  1. otilia spune:

    De anul trecut am renuntat la creme si sapunuri din comert, si odata cu mine si restul familie -de nevoie🙂 – nimeni nu se plange, iar eu sunt super incantata. Singurul meu regret este ca nu am gasit deocamdata un sampon solid care sa nu -mi lase parul imbacsit. Dar mai caut, ador sa experimentez🙂 O duminica frumoasa!

    • Alexandra spune:

      Hmmm… Eu am un sampon solid, e chiar cel din poza de la postul asta, dar n-am facut decat un kg pentru ca nu mai am unele din ingredientele lui si in plus e atat de bun incat nu-mi vine sa-l dau de teama ca data viitoare n-o sa-mi mai iasa la fel.🙂 Nu imbacseste parul deloc, dimpotriva, cu conditia sa te limpezesti bine, iar la sfarsit sa clatesti cu putin otet diluat intr-un ibric cu apa. Iar spuma e la fel de abundenta ca la orice sampon, lucru la care chiar nu m-am asteptat.
      Dar am sa-l mai fac, promit si atunci iti dau de veste.

      • otilia spune:

        Da, uite chestia cu spuma, nu am reusit niciodata sa obtin o spuma decenta. O fi si chestie de par, multe persoane care se spala cu sapunul de Alep – de exemplu – spun ca e minunat, eu insa nu am reusit sa obtin rezultate satisfacatoare. Deci sunt prima pe lista pentru samponul solid, cand o fi🙂

      • Alexandra spune:

        S-a facut!🙂
        Probabil ca nu pun ulei de ricin de-ajuns, fiind cam scump, caci el este raspunzator de producerea spumei. Eu pun 20% ulei de ricin in sapunul sampon.

  2. mihaelacp spune:

    Alexandra, tu ai parul lung sau scurt? Te intreb pentru ca eu am parul mai lunguț si uneori samponul pe care il folosesc nu face suficienta spuma ca sa spele bine toata …claia🙂 .Adica, cu sapun cred ca ar trebui sa dai pe tot parul inainte de a face ceva spuma, si mi-e teama ca ar putea ramane incurcat in par si apoi scos numai cu foarfeca .

    • Alexandra spune:

      Mihaela, fiu-meu e rocker, ara parul lung si mai e si ondulat natural, spre cret si des-des, nu stiu cu cine o semana!! A fost destul de reticent in a se spala cu sapunul meu, la el spalatul parului e un intreg ritual, folosea Sioss si balsam binenteles, e leu, ce sa-i fac , isi ingrijeste cu drag „coama”. Dar e foarte incantat de sapunul sampon si daca el e incantat, atunci inseamna ceva!
      Parul meu…nu mi-ai vazut poza?🙂 E la comentarii la promotie de vara, un post de saptamana trecuta. E pana la umeri si destul de des. La prima spalare am avut si eu senzatia de usoara imbacseala, ba mi se parea ca nu mai are luciu deloc, insa probabil ca asta a fost acomodarea cu sapunul natural. Acum mi se pare ok. Cat priveste spuma, face gramada, am zis, ca la sampon, nu trebuie sa-ti iei fiecare suvita s-o sapunesti. Dar ai sa vezi pe…parul tau, cand ti-oi trimite o bucata. Deci trebuie sa mai fac inca repede unul, clar!

  3. mihaelacp spune:

    Nu ma uitasem la trimiterea catre 30 decembrie🙂. Acum m-am uitat , cu caldura asta (doar de iunie, inca) , stam mai mult prin casa si pe langa calculator. Vara, iar iarna cu frigul ala…cam la fel. Nicicum nu ne place .

  4. mihaelacp spune:

    Ah, daa…cred ca este cel imoachetat impreuna cu sapunul cu menta, despre care eu am crezut ca e tot la fel, adica cu menta. Ma duc sa ma mai uit la sapun , sa vad daca seamana cu poza aici de fata🙂.

Lasă un răspuns

