Din stupina

Zilele trecute am facut un sapun cu ceara de albine si initial am vrut sa-i pun si miere, dar nu stiam exact cata si in ce moment al procesului de fabricatie si cum nu prea aveam timp la dispozitie sa studiez problema, n-am mai pus. Azi dimineata insa, inainte sa plec de acasa, am mixat un sapun in care am pus pe langa miere si ceva polen, insa fara ceara, ca de, nu le poti avea chiar pe toate.

Pe langa astea, am mai pus argila rosie, detoxifianta si antiacneica si daca mai adaugam si uleiul esential de grapefruit si pe cel de portocale, cu proprietati astringente, avem un sapun perfect pentru ten gras, mixt, acneic si cu problemutze. Mama ce nu sufar eu diminutivele ( sapunase, argilute, uleiase, untulete, cretinutze :D), dar voiam sa zic mici probleme si mi-a scapat problemutze!🙂

Bun. Dupa ce am mixat uleirile ( masline, cocos, palmier, samburi de struguri) si am adaugat uleiul esential si mierea, cam pe la jumatatea mixarii, o parte din compozitie am pus-o in alt vas si am amestecat cu argila rosie, iar pe cealalta, care a ramas in vasul initial, am amestecat-o cu polen.

Am turnat in forma intai amestecul cu argila, apoi am pus peste, un strat format dintr-un sapun cu ulei esential de lamaie, dat pe razatoare si apoi compozitia cu polen. Deasupra i-am presarat putin polen, ca decor, pentru ca acela se va duce dupa primele spalari.

Si acum poze, ca am trancanit destul.

Stiti ce-mi place cel mai mult la sapunul asta? Culoarea! E dulce ca mierea!🙂

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Ingrediente, Sapunuri, Uleiuri esentiale și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Din stupina

  1. Mihaela spune:

    Acum eu folosesc sapunul ”Natura” facut tot din miere si sunt foarte incantata de el. Si ma intreb daca la locul de contact intre cele doua materiale de culori diferite este sau nu un model ca o gravura sau daca a iesit asa amestecul numai din intamplare🙂 .
    Ceea ce vroiam sa spun este daca nu poti adauga cumva polenul in continut, eventual dupa ce se termina clocotelile (ca sa nu-i distrugi calitatile ) , ca sa ramana mai multa vreme.

    • Alexandra spune:

      Mihaela, nu clocotesc nimic, totul e facut la rece, de-asta sunt asa valoroase sapunurile facute in acest fel. Polenul l-am adaugat pe parcurs, la fel si mierea. Spre deosebire de Natura, aici am pus mai multa miere, iar sapunul face inca si mai multa spuma ( m-am si spalat cu o coaja!🙂 )
      Modelul a iesit asa din intamplare, ai vazut poza in care am pus sapunul dat pe razatoare, intre straturi. Si cred ca a fost o intamplare fericita, ca multe altele care se intampla cu sapunurile mele! Iar daca ti-a placut asa mult Natura, atunci e musai sa-ti pastrez unul si din stupina! 😀

  2. Mihaela spune:

    Da , vreau si din asta; mierea face bine la piele , iar un sapun cu miere este un fel de 2 in 1, curata si protejeaza. Iar daca te pregatesti de concediu, eu am sa fac o comanda inainte sa pleci. De pe breslo, nu?
    Dar cum mi-ai promis ca o sa faci si alte sapunuri muuult mai frumoase si bune, astept sa prind si eu sapunurile de top .

  3. Alexandra spune:

    Mihaela, am sa mai fac, dar mai usurel, ca am ajuns la fundul sacului, pasiunea asta pentru sapunuri mi-a dat peste cap complet bugetul, care nici asa nu era prea grozav.

  4. CrisD spune:

    N-am citit toate posturile, deci s-ar putea sa fie o intrebare stupida: ai un sapun pre-fabricat? adica mai intai faci niste sapun-baza, apoi il bagi ras in mixuri ca asta de care vorbesti?Merci.

Lasă un răspuns

