Sapun cu sare de mare

O facui si p-asta! Asa, de ambitie! Si mi-a iesit din prima! Si nu-mi mai incap in piele, credeti-ma! Noroc cu blogul asta , ca pot sa arat la cat mai multa lume ce lucruri dragute fac eu! Bine, fac lucruri dragute si dincolo, mai precis le ingrijesc cu drag, dar aici, sapunurile, ca despre astea vorbesc, nu despre cai si fluturi,sunt facute de moa de la zero. Ma pot mandri ca aici am fost autodidact 100%, n-am intrebat pe nimeni nimic, am citit, am facut, am aruncat, am plans si am luat-o de la capat, cu lectia invatata. Din greseala in greseala, am reusit ca de vreo ceva vreme sa nu mai dau niciun rateu.

Sapunul cu sare da mari probleme sapunarilor, chiar si celor cu experienta. Dar daca esti atent si mai ales daca nimeresti reteta buna si ai si ingrediente de prima calitate, n-are de ce sa nu iasa.

Deci cum am facut, poate vreti sa stiti. Ingrediente: ulei de cocos, ulei de ricin, unt de Shea, ca n-am mai avut destul ulei de ricin, ulei de masline ( reteta zicea ulei de samburi de struguri, dar nema de samburi de struguri, ca bonurile de masa s-au dus si leafa e abia vineri), sare de mare fina si uleliuri esentiale dupa gust.

Sarea mea de mare era grunjoasa, asa ca am macinat-o cu rasnita de cafea, in schimb am pus deasupra sapunului din cea grunjoasa, pentru aspect. Nu e rau, ce ziceti? Ca uleiuri esentiale am pus rozmarin, tea tree si ylang-ylang. Mi-ar fi placut cu lavanda, ca pentru baia de seara, dar lavanda era lipsa la inventar. Asa ca am pus ce-am gasit si ce tocmai v-am spus. Am mai incorporat in el un sapun cu menta si argila verde, dat pe razatoarea mica.

Sapunurile cu sare contin cam 40% -45% din greutate sare si au un discount de grasime de 15%, pentru a fi cat mai emoliente. Celelalte sapunuri ale mele au 8% discount. Ce insemna discount? Pai sa zicem ca pentru a saponifica complet un kil de ulei e nevoie de 100 de grame de soda. 8% discount inseamna ca punem cu 8% mai putina soda, adica 92 de grame, pentru a da mai multa emolienta sapunului, a-l face mai moale, mai bland cu pielea. Aici sarea e cea care a cerut un dicount mai mare, ea insasi fiind destul de abraziva. Adica vom avea un sapun exfoliant, dar emolient in acelasi timp. Sunt curioasa de mor sa ma spal cu el!

Se pare ca e un sapun folosit indeosebi in SPA-uri ( unde eu n-am calcat in viata mea! ), iar sarea marina din compozitie ajuta la o gramada de chestii. Dar despre sarea marina si proprietatile ei terapeutice si cosmetice, alta data, intr-o zi cu ploaie.

Daca aveam sare de baie colorata, pe aia o puneam deasupra, dar data viitoare asa am sa-l fac.

In mod normal, un sapun se lasa la izolare, invelit in scutece, cam 24 de ore. Cel cu sare, doar 12, existand riscul ca daca se lasa mai mult sa nu mai poata fi taiat usor si sa se rupa, ori mai degraba sa se sparga, sa se ciobeasca. Nu stiu sa va spun mai multe, dar maine voi stii cu siguranta. Maine la 6 dimineata il tai! Si-l postez!

Pa!

P.S. Pentru cine intereseaza, avem un concurs aici.


About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Sapun cu sare de mare

  1. Elena spune:

    dc iodata?

  2. Luthelo spune:

    solaris vand si grunjoasa si fina. Le poti combina…insa e de departe atat de grunjoasa ca a ta.

    Eu vreau sa vad sapunelul taiat. Se poate?

  3. Ilincaotgramesti spune:

    Felicitari Alexandra.

    La cat sapun hand/home make am vazut pe piata este nevoie de multa imaginatie si talent pentru a patrunde si se pare ca ai din plin. Bafta si ia-ti mai repede concediul ala de care ai nevoie pentru autorizatie. De-abia astept sa-ti vad pravalia electronica, banuiesc ca-ti vei face.

  4. Bogdan spune:

    Buna, Alexandra! Am revenit pentru a-ti cere un sfat: vreau sa fac un sapun cu sare – am vazut o sare de Hilamaya in plafar, o nuanta superba roz (o fi reala? nu am retinut producatorul) – citeam un articol mai vechi de-al tau in care spuneai ca la inceput tentatia e sa le faci colorate, spiralate etc. si m-am amuzat teribil) – dar sa trec la subiect. Am retinut ingredientele necesare unui sapun cu sare (voi face dupa capul meu probabil proportiile, nu indraznesc sa-ti cer reteta), am retinut necesitatea atribuirii unui exces de 15% grasime, dar vreau sa stiu cata sare ai pus la 1000 gr ulei si care a fost momentul incorporarii acesteia – banuiesc ca dupa soda. Si inca ceva: nu-mi dau seama cat de fin ai macinat sarea, trebuie sa fie putin sub un cristal de zahar? Sau daca scapa si pulbere fina poate fi o problema? Iti multumesc pentru raspuns,

    • Alexandra spune:

      Buna, Bogdan!
      Sincer, mie nu-mi place sapunul cu sare. E dur, nu face spuma cine stie ce,parca nici nu e sapun. Ori poate n-am stiut eu sa-l fac. In orice caz, ideea la un sapun cu sare este sa faca un gomaj, dar si pentru calitatile sarii. Acuma, daca vrei sa te exfoliezi, poti gasi niste materiale mai putin abrazive, cum ar fi cafeaua, fulgii de ovaz, semintele de mac si altele. Iar daca vrei ca mineralele sarii sa-ti intre in pori, pune sare in cada sau si mai bine, bicarbonat de sodiu, asta e chiar terapeutic de-a binelea!
      Reteta gasesti aici : http://www.soap-making-essentials.com/soap-recipe-salt-soap.html
      In privinta finetii sarii, depinde de cat suporta pielea.
      Eu una n-am sa mai fac sapun cu sare nici daca ma roaga frumos cineva!🙂
      P.S. Rozul e pe bune, am vazut la fel si la case mai mari.

  5. Bogdan spune:

    Ai dreptate, intr-adevar iese un sapun (b)ocna la cata sare intra in compozitie – ma gandeam sa-l fac gasindu-l usor atipic si imi faceam probleme si vis-a-vis de spuma, dar acum ca mi-ai intarit suspiciunile… i-am spus adio. Sunt la inceput, si – stii cum e -, vrei sa faci ceva cat mai deosebit. Am „copt” niste mamaligi zilele trecute… sapun cu portocale (coaja rasa, doar stratul superior), miere si tarate – cu baza ulei de porumb (50%, da, prapadeste-te de ras acum), ulei de catina (de asta chiar imi pare rau pentru ca l-am irosit), cocos si masline. Am vrut sa iasa portocaliu – si nu m-a dezamagit, a iesit oranj, 100% culoare obtinuta natural, insa miroase a…. popcorn :)), cu toate ca i-am pus u.e de portocale, inutil – duhneste a porumb. In plus are o textura ciudata, ori de la coaja de portocala, ori de la tarate – ma uit la el si parca vad niste momeli (mamaligi) pentru rapitori.
    Iti multumesc pentru rabdarea si atentia pe care ne-o acorzi tuturor celor care te urmarim. Numai bine!

    • Alexandra spune:

      Haa! Daca mai mergeam la pescuit cum mergeam odata, ti-as fi cumparat o mamaliga de-aia!🙂 Bogdan, bine ar fi la inceput sa mergi pe carari batatorite, altfel te ratacesti! Soam making essentials are retetele de baza, fa-le pe acelea , iar apoi, cand vei capata experienta, poti sa inventezi retete noi.
      Tot n-am inteles de ce ai pus atata porumb? A, nu stiu daca stii, dar tot pe soap making exista Lye calculator, unde in functie de ce uleiuri folosesti iti da proprietatile sapunului: cat de tare, de spumos, de emolient, cat curata de bine etc.

  6. Pingback: Sapun cu sare de la Marea Moarta | Sapunuri naturale

Lasă un răspuns

