Ce-am mai mesterit

Ce, credeati ca trec doua zile fara sa confectionez un sapun? As vrea eu! Nemaiavand ulei esential de niciun fel ( asta e blestemul nostru al sapunarilor, sa ramanem ba fara una, ba fara alta) am pus de cafea… Adica am facut un sapun cu cafea, al nustiucatalea, doar ca acum am amestecat si cacao, ca altfel n-as mai fi avut cafea maine dimineata.🙂 Mai aveam trei sapunuri cu scortisoara dintr-o editie mai veche si care nu mi-a placut cum a iesit, adica nu arata grozav, pe care l-am dat frumos pe razatoare si asa am facut iarasi un sapun cu cafea, cacao si scortisoara.

Am mari emotii pentru ca de data asta am facut o prostie, am pus prea multa apa. Cand am pus ca fac cafeaua, n-am masurat apa si am pus asa, din ochi, iar apoi, inainte de a pune soda, iar n-am masurat-o. Am cantarit apoi si eu intr-un tarziu zeama rezultata si mi-a iesit un surplus de vreo 60 de grame, cam cu 10 % mai mult decat ar fi trebuit. Nu puteam sa mai arunc din ea ca insemna sa arunc si din soda si riscam sa nu se lege sapunul, asa ca am turnat-o toata. Ce-o fi o fi! Apa aia in surplus ar trebui sa se evapore, dar nu stiu sigur. Vad eu in curand.

Iar astea sunt pozele:

A, am uitat sa va spun ce era mai important: e primul meu sapun cu unt de cacao, ca tot eram la capitolul cacao/cafea.

Hai va pup!

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Ingrediente, Sapunuri și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Ce-am mai mesterit

  1. redsky2010 spune:

    tin pumnii sa se inchege exact cum trebuie!

Lasă un răspuns

