Let’s talk about…soap!

Parafrazand titlul unei melodii in voga prin anii ’80 (eeeh, ce vremuri, domle’!😀 ), am pus titlul postului de azi cu gandul sa mai scriu ceva despre sapunarit asa, la modul general, dupa o experienta de doua luni.

Poate n-o sa ma credeti ca in astea doua luni, aproape ca nu a fost zi in care sa nu fac o sarja de sapun, uneori si doua. Nu vreti sa stiti cat am aruncat la tomberon, cu lacrimi in ochi de ciuda si de necaz. Uneori am uitat sa pun uleiul esential si mi-a iesit chiar un sapun de rufe. Alteori am pus apa de la robinet si cand am scos sapunul din forme mi s-a spart in mana! Mi-am luat o mare teapa cu un jmecher de importator de ulei de cocos, care mi-a dat in loc ulei de orice altceva si de data asta am ratat cateva kg de sapun. La inceput am avut soda de aici din comuna si numai pura nu era… Am pus de cateva ori ulei aromat probabil prost, pentru ca atunci cand l-am incorporat, compozitia s-a taiat pur si simplu ca maioneza. Mi-au sarit stropi de soda pe fata si m-am ales cu arsuri. De cateva ori am scos sapunul din forme mult prea repede din cauza de nerabdare si urmarea a fost ca s-a umplut de o pudra alba, astfel incat arata ca un mic BCA… Aventuri…

Acum m-am mai linistit, nu mai fac sapun decat in weekend, dar si asa, inainte de a ma apuca de orice altceva, amestec un kil-doua de sapun. E frumos sa vezi ca iese ceva bun si aratos din mana ta!

In doua luni, datorita practicii neincetate, precum si studiului asiduu despre orice inseamna sapun homemade, pot spune ca am capatat oarece experienta si ca sapunurile mele nu ma fac de ras. Sigur, mai am muuuult de invatat si de pus in practica, dar macar stiu ca sunt pe drumul cel bun.

Azi dimineata spre exemplu am facut primul sapun cu unt de Shea. Binenteles, un trandafir. De cum incep sa amestec soda cu uleiul imi si dau seama cum va fi textura acelui sapun. Asa cum arata cand l-am turnat in forme, sapunasul asta cu unt de Shea va fi un deliciu. Maine dimineata il scot din forme si vi-l arat si nu ma intrebati cu cata nerabdare astept asta!

Am de gand sa incerc si untul de cacao, ca prea il lauda toata lumea si astfel sa inlocuiesc treptat uleiul de palmier, blamatul ulei de palmier, care nu este el de vina ca se defriseaza padurile tropicale pentru a pune in loc palmieri pentru ulei.

Acum ma duc sa mai gradinaresc ceva, cu gandul tot la sapun evident si cand spun asta ma gandesc la morcovi, din sucul carora la vara am sa fac un sapun, la castraveti, idem, la lavanda, menta, busuioc , rozmarin , cimbru , galbenele si binenteles, trandafiri. Si toate bio, ganditi-va!😀

Va doresc o zi faina!

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Let’s talk about…soap!

  1. cafeauata spune:

    Sa ai spor in toate!

Lasă un răspuns

