Uleiul esential de lavanda

Imi place grozav lavanda, planta, iar de cand fac sapun acasa si am citit mai multe despre proprietatile uleiului de lavanda, parca imi place si mai mult.

Aseara la dus am folosit un sapun cu ulei esential de lavanda si ma credeti sau nu, dar dupa aceea m-a luat somnul in cinci minute. Cinci minute, poate mai putin, desi eu ma perpelesc ceva pana adorm. E adevarat ca a intervenit si oboseala pregatirilor de Pasti, totusi… Azi m-am gandit ca poate de ” vina” a fost uleiul de lavanda, drept pentru care m-am dus sa mai citesc o dat la ce e bun si am gasit. Da, uleiul esential de lavanda, este printre altele calmant, usor hipnotic, reglator nervos…

Ia sa vedeti:

UZ INTERN: iritabilitate, spasme, insomnii, febre eruptive, boli infectioase, melancolie, neurastenie, afectiuni ale cailor respiratorii (astm, tuse convulsiva, gripa, bronsita, tuberculoza), oligurii, debilitate infantila, migrene, ameteli, isterie, sechele ale paraliziei, hipertensiune, afectiuni pulmonare, boli psihice

UZ EXTERN: plagi de orice natura (simple, atone, ulceratii ale gambelor, cangrenoase, sifilitice, sancre, fistule anale), eczeme cronice perineaie, perineale, leucoree, arsuri, afectiuni pulmonare, acnee, cuperoza, intepaturi de insecte, pediculoza, raie, caderea parului

Proprietati terapeutice

Proprietatile terapeutice ale uleiului de lavanda sunt: antidepresiv, antiseptic general, antiseptic pulmonar, antimigrenos, anireumatic, antispasmodic, analgezic, anticonvulsiv, bactericid, antireumatic, decongestiv, calmant al iritabilitatii cerebro-spinale, carminativ, diureic, emenagog, hipotensor, mareste secretia gastrica si peristaltismul intestinal, sudorific, tonic, tonic cardiac, vermifug, calmant (unul dintre cele mai eficiente, valabil si in cazul nevrozelor, psihozelor, depresiilor, etc), hipnotic usor, insecticid, paraziticid, fluidifiant al secretiilor bronhice, reglator nervos.

Pe 1 iulie ma gasiti la Grasse, in Provence, printre  lanurile de lavanda! 🙂


About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uleiuri esentiale și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Uleiul esential de lavanda

  1. mira bella spune:

    Minunata lavanda eu am folosito contra idepresiei este o minune de planta.

Lasă un răspuns

