Am testat…

…noul sapun cu lapte de capra, acela fara ulei de palmier.:)

In primul rand, textura lui e fina, fina, niciun por nu-i tulbura suprafata, nicio asperitate. E neted ca un obraz de bebelus, fin ca matasea , iar cand te speli cu el, iti mangaie pur si simplu pielea!Apoi,  nici n-am pus bine mana pe el ca a si inceput sa faca spume! La propriu! :D Si nu in ultimul rand, cred ca daca m-as fi uns cu o crema, n-as fi avut pielea mai moale. ;)

Este, de departe, cel mai reusit sapun al meu si acum ma gandesc foarte serios daca nu cumva lipsa uleiului de palmier a facilitat chestia asta, pentru ca va spun, e diferenta mare intre el si restul sapunurilor mele. Daca stau sa ma gandesc bine si sapunurile castile, unde n-am pus ulei de palmier sunt cam la fel ( eh, nu chiar la fel) , deci este posibil ca uleiul de palmier sa faca sapunurile mai grosiere si oricat ai vrea sa ameliorezi reteta si sa faci un sapun fin, n-ai cum!

Un sapun fara ulei de palmier testat de mine a fost cel de la Jennifer, care m-a socat prin finetea lui. In concluzie, s-ar putea sa renunt definitiv la palm oil, insa trebuie neaparat sa mai fac un sapun tot asa, fara palmier.

In orice caz, acest sapun este super!  Aproape ca ma declar multumita. Mai am de rezolvat cum sa pastrez mai mult aroma unui sapun si apoi pot sa spun ca sunt  “profesionista” . Dar pana atunci mai am… putin… :D

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
This entry was posted in Sapunuri cu lapte de capra and tagged . Bookmark the permalink.

22 Responses to Am testat…

  1. Geta says:

    Cred ca sapunul ramine mult timp moale fara ulei de palmier, poate doar daca exista vreun ingredient pe care noi nu-l stim si intareste sapunul. Sapunurile cu uleiuri esentiale cumparate de dincolo au o aroma pregnanta, oare uleiurile acelea esentiale or fi chiar naturale? Eu pun UE cumparate din Ro. si nu pun mult, dupa un an de zile sapunul nu mai miroase cind il pui la nas insa cind te speli cu el se simte totusi o briza de miros… oricum, nu stiu de ce unora le place sa trasneasca sapunul a parfum !

    • Alexandra says:

      Geta, carcotasa ca de obicei! :D
      Ai facut sapun fara ulei de palmier? Sau te-ai spalat cu vreunul? Daca nu, atunci de ce spui ca e moale? Daca da, atunci n-ai nimerit reteta. Untul de cacao inlocuieste cu succes uleiul de palmier, nu e nevoie de vreun ingredient sintetic ca sa-l intareasca.Azi am facut un sapun chiar fara ulei de palmier si fara unt de cacao, sa vad asta cum iese…
      Si mai cred si am mai spus-o, ca uleiurile noastre esentiale sunt diluate la maximum, pentru un profit in plus., chiar nu trebuie sa suspectam strainatatea, unde legile chiar se aplica, de escrocherii. Mai degraba in romanica sunt indivizi fara scrupule care iti vand ceva sintetic drept bio, eco, etc.
      Si nu cred ca unora le place chiar sa trasneasca, cum spui, dar macar mirosul ala sa aduca a ce scrie pe eticheta.

      • Geta says:

        Pai ti-am mai spus ca am cumparat un sapun din tirgul manufacturierilor. Miroase de-ti muta nasul ( a zis ca cumpara UE din strainatate). Pe eticheta sapunului numai de bine, pielea miinilor mele uscata dar e scris negru pe alb ca e sapun emolient !
        De ce te superi, n-am zis de tine ca-ti place sa miroasa puternic dar am citit aici la tine ca ai clienti care vor miros puternic la sapun !

      • Alexandra says:

        Nu ma supar, dar na, poti sa faci tu ceva in gustul omului? :D Mai ales ca oamenii aia sunt la mine pe blog, cum ar veni, sunt musafirii mei… ;)

  2. Geta says:

    Aaaaa, si mai vreau sa zic ca eu am o bucatica de sapun facut cu soda topita numai in suc de portocala, ohooo chiar de la inceputul sapunaritului, sa stii ca n-a rincezit deloc si n-am pus in el nici un fel de conservant, doar UE de portocale, coaja proaspata rasa si pliculet de ceai de portocale de la plafar.

    • Alexandra says:

      Ok, bravo!
      Da’ cine pune conservanti in sapun, intreb si io…
      Aaa, asta apropo de sapunurile cu sucuri.Sucul de portocala contine acid citric, asa cum stii, care el insusi e un conservant.

      • Geta says:

        Daaa, dar e conservant natural…..am citit pe destule bloguri de dincolo la ingrediente “acid citric” “benzoat de sodiu” asa ca nu stim noi ce pun ele in sapunurile alea de se vad si sunt perfecte.

      • Alexandra says:

        Pai da, dar tot conservant, de-aia a rezistat sapunul cu suc. Ca daca era suc de dude, nu te mai spalai tu cu el dupa un an…
        Si eu cred ca stiu ce pun fetele alea in sapunurile lor de arat asa perfect: TALENT! :D

  3. Geta says:

    M-am tot uitat pe blogurile lor si am vazut la unelele fineturile de sapun …. am o vaga idee dar trebuie sa incerc ca sa am siguranta, mai vorbim.

  4. valeria says:

    Primul sapun care l-am facut a fost fara ulei de palmier si s-a intarit la fel ca si celelalte. In ce priveste uleiul esential f multe fete de peste mari si tari nu folosesc u. e. ci ulei aromatic de aceea ,miros mai puternic si timp indelungat.Eu din cate am folosit ,si am folosit cateva sapunuri de la mai multe persoane, am observat ca unele din sapunuri nu mai miroasa la suprafata , dar pe masura ce incepi sa te speli el incepp sa miroase.

  5. Alexandra says:

    Si “castilele” mele sunt tari-tari, fara strop de ulei de palmier…
    Pana nu iau niste uleiuri esentiale din Anglia, sa vad cum se comporta, nu ma pronunt, pentru ca nu-mi place sa fac afirmatii gratuite.

    • valeria says:

      Sincer decat sa dau nu stiu cat doar pt miros mai bine lipsa.Imi plac sapunurile naturale, nu toate cele care le-am folosit mi-au placut,dar nu as face chieltuieli suplimentare doar asa de moft.

      • Alexandra says:

        Asta e parerea ta…( si amea, in treacat fie spus ;D ) Altii pun mirosul pe primul plan… Altii vor si sapunuri naturale si miros ca la drogherie. :D

  6. Anca says:

    Cand m-am hotarat si eu sa incerc sa fac sapun nu aveam deloc ulei de palmier. Am incercat doar cu cocos si ulei de masline, plus urme de alte uleiuri din Plafar, de ricin, nuca sau migdale, la trace. Nu toate o data, evident. Si imi ieseau sapunase tari destul. Am si acum 3 colorate cu pudra de cacao si sunt sapunuri adevarate, sa zic asa, s-au pastrat perfect, nu au rancezit din toamna si pana acum, sunt tari, uscate si uite ca e imediat anul. Apoi mi-ai zis ca de fapt retea de baza trebuie sa cuprinda cele 3 uleiuri “sfinte” : masline, cocos si palmier, si mi-am cumparat si ulei de palmier. Mi-a placut ce a iesit, dar apoi cand sa mai experimentez ceva, m-am lasat de facut sapun. Eu nu prea pot sa imi dau cu parerea, va urmaresc pe voi care faceti de atata timp sapun, in special pe tine. Am citit pe multe site-uri ca sunt destui sapunari care nu folosesc deloc palmier si au sapunuri cat se poate de tari si frumoase si cum or mai fi. Asa ca n-o fi existand reteta ideala. Iar legat de uleiurile esentiale din sapun, am observat si eu ca mai putin e mai bine, oricat mi-ar placea mie sa miroasa un sapun. Tin minte ca am pus intr-unul, la un moment dat, ulei de tea tree, doar 3 picaturi numarate la vreo jumatate de kg de uleiuri vegetale, si nu puteam sa il sufar cat de tare mirosea cand a fost sapunul gata. Cred ca l-am aruncat chiar din cauza asta. Am observat ca nici tu nu prea pui tea tree, o fi tot din motivul asta?

    • Alexandra says:

      Nici mie nu-mi place mirosul de tea tree, insa este un excelent ulei antibacterian,antimicrobia, dezinfectant, antipurici, antipaduchi :D plus ca nu este iritant aproape deloc, adica rar gasesti pe cineva alergic la tea tree. Dar ca aroma, nu imi place.

  7. elenushka says:

    Eu sunt opersoana hiper alergica si cu astm pe deasupra. Nu pot folosiun produs care are un miros puternic, din ala de trazneste ! Cu cat sapunul miroase mai putin, insa imi lasa pielea mai fina, s anu trebuiasca sa dau cu crema dupa, cu atat e mai pretios pt mine !

  8. Lorelei says:

    Buna Alexandra,te pup si pe tine si pe fetele care viziteaza blogul tau.Vin si eu sa va mai impartasesc cate ceva din experienta mea.Si eu am facut sapun fara ul de palmier si este tare dar nu multumitor pt mine,intradevar foarte spumos , emolient si fin .La fel ca si tine Alexandra sunt in cautarea retetei perfecte si am experimentat mult.Uleiul de palmier contine acid stearic care intareste sapunul,din ul de palmier pt gatit este scos mare parte din acidul stearic de aceea nici nu este prea bun pt sapun.Am vazut ca tipele de afara unele chiar folosesc acidul stearic de sinteza ca sa dea un plus de duritate si sa tina mai mult sapunul.Eu am conceput unele retete chiar si fara ul de cocos, aveau la baza palmier, masline,ricin, si alte cateva uleiuri catina, migdale dulci etc.Sapunul rezultat era tare emolient,dar nu asa de spumos ca cele cu ul de cocos si inca un minus pt ele aveau culoarea sapunului de rufe facut cu untura de porc.Acum 7 ani am cumparat din Grecia un calup de sapun facut numai din ulei de masline fara aroma(in schimb mie mi se parea ca miroase a lesie de soda),lasa pielea moale si fina dar trebuia sa te straduiesti sa faca spuma motiv pt care nu am incercat sa fac unul numai din ul de masline.In privinta mirosului si eu cred ca cele care traznesc au parfumuri de sinteza, eu pt sapunurile mele folosesc ul esential din Anglia nu am momentan decat 4arome fiindca cel de la care le cumpar le vinde doar la litru.oricum mult mai ieftine fata de cele din ro daca as sta sa fac un calcul cat ar costa un litru la noi.Mirosul este ok nu traznesc sapunurile de la o posta dar mirosul se mentine mai mult fata de cele la care am folosit uleiuri din ro.Am facut proba cu unul cu ulei aromat de mosc primul meu sapun si dupa 7 luni mirosea la fel de tare,deci cele cu arome sintetice au un plus in fata majoritatii oamenilor care in primul rand apreciaza sapunul dupa miros.Am intalnit o gramada de oameni la care le latram eu mult si bine ca este natural cu ingrediente naturale de calitate si la sfarsit ma intrebau daca nu pot sa fac si cu miros de zmeura sau capsune.Eu raman la parerea mea ca daca este natural sa fie din toate incheieturile si inclusiv pigmentii pe care ii folosesc sa fie vegetali.Cei care vor sapun cu miros de bomboana si culori electrice sunt liberi sa aleaga foloseasca sapun industrial pe baza de seu cu glicerina extrasa din ele si o tona de derivati petrolieri sau seminaturale.Va doresc spor la sapunarit!

  9. Cami says:

    Buna dragele mele!
    Sunt o “mare fana” a voastra, a tuturor celor care “sapunariti”!!!…..va urmaresc site-urile dar nu ma pot hotara ce reteta sa incerc pt prima data.Am doi copii mici ( unul de 1 an iar celalat de 3 ani) si vreau sa intru si eu in “clubul “vostru!!!! Rugamintea mea este : ma ajutati si pe mine cu informatii de unde va procurati uleiurile la preturi mai accesibile si mai ales uleiurile esentiale??
    Lorelei, pomeneai adineauri de cele aduse din Anglia!….ma poti pune si pe mine, te rog din suflet cu cineva de unde sa imi pot procura si eu????Cum as putea lua legatura cu tine??
    Multumesc mult, tuturor!!!…si va doresc spor la treaba!

Lasă un răspuns

