Sapun cu ulei de Neem

Uleiul de Neem l-am primit cadou de la Valeria ( alaturi de o ditamai punga cu pudra de roscove, inca una cu carbune medicinal, precum si o savoniera superba din lemn de esenta tare, dar pe care am sa vi le arat alta data). Sigur ca am citit si eu despre vestitul ulei de Neem, dar pentru ca am aflat ca are un miros greu, l-am cam evitat. Acum, daca l-am primit, adica daca e moka, zic, hai sa fac un sapun cu el, sa vad ce poate si de ce e atat de laudat de toata lumea. Printre numeroasele proprietati ale uleiului cu pricina, m-am oprit la cea antiacneica si antimatreata. ca atare, am pus de un sapun pentru par, in care au intrat asa: ulei de masline, cocos, palmier, ricin, ulei de Neem, argila verde, frunze de busuioc pisate si uleiuri esentiale de tea tree , lavanda si eucalipt. Mai are in el urme de galbenele, ramase in rasnita, unde am macinat busuiocul, ca parca era prea grosier. Nu aveam de gand sa pun si eucalipt, dar l-am pus ca sa-i mai ia uleiului de Neem din miros. Ca mirosea, fratzica! :D))

Haideti sa vedem ce spune Soap making essentials despre uleiul de Neem, utilizat intr-un sapun.

Neem Oil is obtained from the cold pressing of the fruit seeds of the Azadirachta Indica tree, a tropical evergreen.Asta ati inteles. :D

A few of Neem Oil’s qualities are as follows:

- this soap making oil has been used for thousands of years for a large variety of ailments.

- a thick, brown, non-toxic oil with an odor reminiscent of peanuts and garlic. Cica are un usor miros de alune si usturoi. De-aia mi-a mirosit mie a adidasi de antrenament. :D

- has anti-bacterial, anti-septic & anti-viral properties. Asta e clar.

- is anti-parasitic which makes it a powerful natural insect repellant. Insecticid natural, se poate folosi atat in uleiuri antitantari, cat si in agricultura eco.

- contains Vitamin E and produces a moisturizing bar with a stable lather. Produce un sapun hidratant cu o spuma stabila.

- beneficial to acne, eczema, psoriasis, chicken pox, burns and wrinkles. Bun pentru acnee, eczeme, psoriazis, pojar, arsuri si antirid.

- use up to 20% of the oil in the soap base.Se foloseste max 20% din totalul uleiurilor.

Use anywhere up to 20% of your total oils at the start of the soap making process.Foarte important: nu se pune la trace, ci la inceput, impreuna cu celelalte uleiuri.

Cu ocazia asta am pus in functiune si niste forme rotunde, care odata au fost capace de ambalaj de inghetata. Cand am vazut inghetata, cu capacul ala rotund si frumos, am luat sase. :D Pentru capace. Sa vedem si cum se comporta, ca daca e ok, atunci imi pun toti prietenii sa manance inghetata din aia! :D

And this is the soap!

M-am cam grabit eu sa-l scot din forma si l-am julit putin, insa vreau sa va spun ca a iesit neasteptat de cremos si abia astept sa ma spal cu el. Am de  testat o gramada de sapunuri noi si am sa fac asta curand , cu poze si explicatii, intr-un post distinct.

Pup fetele!

 

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
This entry was posted in Sapun pentru par and tagged . Bookmark the permalink.

14 Responses to Sapun cu ulei de Neem

  1. elenushka says:

    Am aruncat un ochi sa vad si eu ce este acest neem. Noroc cu wikipedia, ca m-am lamurit.
    Sapunul arata bine, nu imi dau seama cat de mare este insa, adica ce inghetata ai mancat, cu alte cuvinte. Are o gramada de proprietati benefice si trebuie musai incercat !

  2. Dana says:

    Si eu am facut un sapun cu ulei de neem dar numai 5%. Mirosul l-am atenuat cu ulei de menta, gandindu-ma la un scalp iritat si cu mancarimi. Acum nu de mult am incercat si eu sapunul… dar, parca nu se clateste foarte bine. Adica firul de par ramane incarcat, si rigid. Poate ca trebuia sa pun o concentratie mai mare de ulei, dar….data viitoare. Inca nu am descoperit ingredientul care sa faca parul fin si matasos.

  3. Sa stii ca uleiul de neem e solubil in apa si poti sa prepari si o solutie contra puricilor de pe plate. Am si eu acasa, dar imi dau cu el odata pe an :(

  4. Alexandra, de mult vreau sa te intreb daca atunci cand zici “vreau sa ma spal cu sapunul cutare” te speli pe tot corpul sau doar pe maini ca sa vezi daca face spuma? Din cate am citit la tine pe blog am inteles ca il incerci pe maini, dar acesta care este pentru par o sa il testezi pe par inainte de a se termina saponificarea (adica cel putin 4 saptamani)?

    • Alexandra says:

      In general testez sapunurile a doua zi , sau chiar imediat ce le scot din forma. Imi dau seama daca face spuma, daca e emolient si hidratant. Cu sapunul de par lucrurile sunt mai complicate, pentru ca nu poti sa-ti dai seama imediat de efectele lui, este nevoie de cateva spalari, dar in principiu, da, poti sa-l incerci imediat. Doar ca dacala spalatul pe maini nu e bai sa ti se topeasca sapunelul in palme, pe par e cam nasol sa-ti ramana bucatele moi de sapun…:D

  5. Anca says:

    Pare un ulei super fain, pacat de “parfum”. Se mai simte acum ca ai scos sapunul din forma?
    Pupici!

  6. LoraDesigns says:

    buna, mi-a venit o idee apropo de capace: ai putea vorbi la o fabrica de prod plastice sa iti faca niste forme cum iti doresti tu, adica imprimate cu ceva..eu stiu, orice vrei…in forma de flori, bla bla :)..pup

Lasă un răspuns

