De ce sapun cu lapte de capra?

Nu intamplator am tot insistat eu sa fac un sapun cu lapte de capra.Nu moda a fost cea care m-a ambitionat sa reusesc pana la urma s-o scot la capat in privinta asta, ci ceea ce am tot citit despre beneficiile acestui tip de sapun, nu putine si nu oarecare. Am mai scris o data despre asta, dar vreau sa revin, pentru ca la ora asta am ceva mai multi vizitatori pe blog si in cazul asta, mai multa lume va putea fi informata despre avantajele, beneficiile pe care le aduce un simplu sapun cu lapte de capra.

Marele atu al terapiei cu ajutorul unui sapun este ca il folosim zilnic, ori de cateva ori pe zi, in mod automat, reflex, fara sa fie nevoie sa ne punem ceasul sa sune ( ca in cazul antibioticelor), ori sa inghitim hapuri, prafuri, sa ne ungem cu ceva, etc. Ne spalam oricum si daca prin asta rezolvam o dermatita, o eczema, o iritatie, sau chiar amelioram un psoriazis peren, atunci eu zic ca orice baie merita sa gazduiasca un asemenea sapun. Costa el ceva mai mult decat un Dove, dar Dove nu face decat sa spele si atat. Un sapun natural are, pe langa uleiurile vegetale, pline ochi cu vitamine , proteine si minerale, atat de necesare pielii noastre expuse la tot felul de agenti de poluare, are spuneam si uleiuri esentiale, adevarate elixire, potiuni valoroase pentru trupul si spiritul nostru.

Dar sa revin la sapunul cu lapte de capra.

Laptele de capra contine o multime de nutrienti, grasimi, proteine care aduc beneficii pielii. Beneficiile aduse de laptele de capra sunt simtite cel mai bine de persoanele care sufera de diverse afectiuni ale pielii . El poate fi de asemenea folosit de cei care doar vor sa mentina o piele tanara si sanatoasa.

Care sunt deci beneficiile pe care le aduce sapunul cu lapte de capra?

1. Asa cum stiti, PH-ul laptelui de capra este cel mai apropiat , daca nu chiar similar cu cel al laptelui uman, de aceea este atat de eficient in protejarea epidermei de invazia zilnica cu bacterii si chimicale.

2.Hidratarea .Un sapun cu lapte de capra este cu mult mai hidratant decat orice alt sapun natural, tocmai datorita laptelui de capra . Cu cat laptele de capra este mai prezent in sapun si cu cat procentul de grasime este mai ridicat, cu atat este mai hidratant sapunul. Mentinerea unei hidratari corespunzatoare a pielii pe tot parcursul zilei, este un factor covarsitor pentru mentinerea tineretii acesteia. Deshidratarea duce la imbatranirea precoce a pielii, tenul uscat fiind cel mai predispus la riduri.

3. Piele sensibila.Ca orice sapun natural, sapunul cu lapte de capra este recomandat persoanelor cu piele sensibila. Laptele de capra insa, cu proprietatile lui deosebite, aduce un plus de beneficii sapunurilor naturale, oricum benefice.

4. Acneea. Proteinele din laptele de capra ucid pur si simplu bacteriile care cauzeaza acneea. Asa scrie peste tot, inseamna ca asa si este. Am vazut filmulete cu oameni care se laudau ca au scapat de acnee prin simpla spalare pe fata cu sapun cu lapte de capra. Aproape  imi pare rau ca nu am si eu o acnee mica! :)

5. Exfoliere delicata. Sapunul cu lapte de capra exfoliaza pielea delicat, inlatura usor celulele moarte, datorita acizilor alpha-hydroxy, prezenti in lapte.

6. Eczema. Poate cel mai important dintre beneficiile sapunului cu lapte de capra este acesta, reducerea, chiar eliminarea eczemelor, mancarimilor, iritatiilor, dermatitelor. Responsabili pentru asta sunt nutrientii din laptele de capra.

Acum, daca stau sa ma gandesc, a ne spala cu un sapun cu lapte de capra, ar fi ca si cum dimineata si seara ne-am trage peste intreaga piele , inca un rand de piele, foarte asemanatoare cu a noastra, proprie,  nu doar sa ne protejeze de nenorocirile de afara, dar sa si hraneasca pielicica noastra draga.

Acestea fiind zise, tare mi-e teama ca am sa mai fac vreo cateva   sapunuri cu lapte de capra. Nu de alta, dar de ultimul nascut, pur si simplu m-am amorezat! Altfel nu scriam pomelnicul asta! :D)))))))

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
This entry was posted in Sapunuri cu lapte de capra and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to De ce sapun cu lapte de capra?

  1. Gabi says:

    Draga mea, m-ai convins sa incerc si eu sa fac sapun cu lapte de capra si mai ales sa il folosesc la tenul meu care are predispozitie acneica, dar recunosc ca mi-e cam lene sa fac tratamente pt el , am incercat una alta, dar voi incerca sa ma spal consecvent cu sapunul asta cu lapte de capra despre care nu stiam dacat o parte din beneficiile lui.Si sa dau si altora care sufera de dermatite seboreice. Cred ca si pentru scalp cu probleme(tot dermatita seboreica e bun).
    Am deja lapte de capra de la cineva de la tara.

Lasă un răspuns

